Branding, Markets and Marketing on Friday 21.11 at 12-14.
The third CECO workshop will be held in a webinar format on Teams:
Hyperlink: CECO Webinar 3: Branding, markets and marketing | Kokoukseen liittyminen | Microsoft Teams
The webinar will cover practically oriented invited talks about building a sustainable brand, market analysis and marketing – all from international perspectives.
Program:
12.00-12.15
CECO Project bulletin
Jarkko Hautala, Head of Research, Niilo Mäki Institute
12.15-12.45
Digital Communication Strategies for Consumers in International Markets
Risqo Wahid
Professional Certified Marketer by American Marketing Association , Doctoral student, Jyväskylä University School of Business and Economics
In today’s global marketplace, effective digital communication goes beyond translation—it requires strategic language choices and technological innovation. The session explores how brands can design social media and marketing content in English, local languages, or a mix of both to connect meaningfully with diverse audiences. We will also discuss how AI applications, such as HeyGen, are transforming the translation of text and video content, opening new possibilities for scalable and personalized communication. Finally, the talk will provide valuable insights into one of the fastest-growing markets for education businesses: Indonesia.
12.45-13.15
How to Find Valuable Market Knowledge Online: Smart Use of AI, Search Skills, and Human Networks
Maria Haakana
Head of Sales, Niilo Mäki Institute
How do you really get to know a new market? An essential entrepreneurial skill is the ability to find and synthesize relevant knowledge from multiple sources to support smart business planning. In this short and practical session, Maria shares her insights and tools for discovering valuable market knowledge – combining web search, networks, and the power of AI.
13.15-13.45
Koulutusvienti ja impaktitalous – suomalaisen osaamisen seuraava aalto
Jari Palonen
Toimitusjohtaja, Brande Oy.
Koulutusviennistä voisi tulla uuden impaktitalouden ydinalue: se olisi nykyistä vahvemmin positiivisen yhteiskunnallisen muutoksen liiketoimintaa. Luento avaa, miten koulutuksen rooli muuttuu, kun sen vaikutusta mitataan oppimistulosten sijaan systeemisellä kädenjäljellä. Sillä, mitä hyvää se saa aikaan yhteiskunnassa, taloudessa ja luonnossa. Jari esittelee impaktitalouden ajattelumallin ja käytännön esimerkkejä siitä, miten koulutuksen arvoketjut, brändi ja liiketoimintamalli voidaan rakentaa vaikuttavuuden ympärille tavalla, joka kasvattaa sekä liiketoimintaa että inhimillistä pääomaa.
Jari Palonen on Brande Oy:n toimitusjohtaja ja impaktitalouden uranuurtaja Suomessa. Hän on kehittänyt mallin, jolla yritykset voivat siirtyä jalanjäljestä kädenjälkeen, eli pelkästä haittojen vähentämisestä kohti positiivista yhteiskunnallista ja ekologista vaikuttavuutta. Jari on yhdessä tiiminsä kanssa auttanut kymmeniä yrityksiä ja organisaatioita rakentamaan liiketoimintamalleja, brändejä ja palveluja, jotka tuottavat arvoa sekä ihmisille, luonnolle että taloudelle. Branden kehittämät työkalut, kuten Impact Business Design, Impact Thinking ja Living Frame 16, yhdistävät strategien, brändin, digitaalisuuden ja impaktiviestinnän sekä biofiliaan pohjautuvan tilasuunnittelun kokonaisvaltaiseksi kehittämismalliksi.
Get to know day. Friday 6.6, 12.00-15.00
- Register before 30.5
- The workshop will focus on getting to know each other properly and discussing how we can help each other and succeed together.
- Program:
- 12.00-12.15 Introduction round
- 12.15-12.30: Jarkko Hautala, Project bulletin.
- 12.30-12.45: Maria Haakana, Head of Sales, Niilo Mäki Institute: How to find valuable market knowledge from internet? Combinatory use of artificial and own intelligence, web search, and networks.
- 12.45-13.15:Jan-Markus Holm, CEO, EduExcellence: Jan-Markus will talk about the general strategies to build international business in educational sector.
- 13.15-14.00: Presentations of CECO companies’ business strategies and timely issues for generating growth.
- 14.00-14.45: Discussion and workshop time for shaping new ideas and possible collaborations.
- 14.45-15.00: Answer questionnaire
- Pre-assignment: Prepare to present your company’s business model and timely issues to others to generate growth.
PAST: Launch day. Friday 21.3, 12.00-14.00 (+free networking time 14-15)
- Pre-assignment: Register to the meeting HERE. Upload your product slide according to the instructions received in the email.
- Introduction of companies, their products, and our shared catalog
- Program:
- Jarkko Hautala, Niilo Mäki Institute, Forewords and project bulletin. 10 min
- Sami Puttonen, Business Tampere, Experiences of regional edu-export project in Tampere 10 min
- Jouni Hynynen, Team Finland, The strategic toolbox for international growth. 10 min
- Tommi Kärkkäinen, University of Jyväskylä, Applying R&D funding with companies. 10 min
- Introduction of participants 20 min.
- Company status, Main products, International phase, Expectation for the CECO.
- Stakeholders: How can you help companies?
- Workshop-activity in small rooms. 25 min
- Educational service providers
- Digital product providers
- Workshop-discussion of joint funding strategies. 20min
- What are the best funding options for enabling international activities? Can we apply together?
- Is there promise for collaborations between participants?
- Ending routines: Filling up a web questionnaire. Ending words. 15 min.
- Free networking time 14-15
- See also: https://www.jyu.fi/fi/uutinen/forthem-verkostoitumistapahtuma-deep-dive-into-innovation-collaboration-and-academic-research
